Staple Street’s owners, Stephen D. Owens and Hootan Yaghoobzadeh, first worked together in 1998 on buyouts for the Carlyle Group, a private equity giant. (Their résumés also feature stints at Lehman Brothers and Cerberus Capital Management.) The firm’s board of directors includes a former chief executive of Dunkin’ Brands as well as a former chairman of the Federal Communications Commission and ambassador to the European Union.

Staple Street declined to comment.

On its website, Staple Street says it has $900 million of assets under management — mostly midsize companies such as a flower bulb distributor in New Jersey, an accounting and payroll reporting service popular with restaurant chains, a support organization for dental clinics and, at one point, the theme park operator Six Flags.

Fox said in its filing that Mr. Yaghoobzadeh had authorized Dominion’s lawsuit against the network. The lawsuit, Fox said, is meant to generate publicity, deter negative reporting and “unjustly enrich” Staple Street.

Fox cited discovery documents that it said showed Dominion “in a solid financial position, maintaining substantial cash, carrying no debt and producing a steady return on investment” to Staple Street. In 2021, Dominion paid full bonuses to its employees and executives and projected $98 million in revenue for 2022, Fox said.

Last year, when asked whether he believed that Dominion was a “toxic” company after the 2020 election, Mr. Owens answered, “That’s correct.”

A Business in Flux

In its complaint, which it filed in 2021, Dominion accused Fox of broadcasting lies that “deeply damaged” its “once-thriving” business, “one of the fastest-growing technology companies in North America” with a potential value of more than $1 billion.

Shasta County, a rural area in Northern California that has become a hotbed for election denial, terminated its Dominion contract in January. Lawmakers in Montgomery County in Pennsylvania renewed a deal with Dominion for $518,052 in February, the same month that officials in Kern County, north of Los Angeles, narrowly approved a three-year, $672,948 contract after hours of heated debate.

Source

Categories:

No responses yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *